059 072 001 turizem@az-sp.si

Ali poznate svoje potovalne pravice?

Ali poznate svoje potovalne pravice?

Za zamude leta lahko prejmete do 600 evrov nadomestila

Ali ste vedeli, da imajo vsi letalski potniki v Evropski uniji pravice, ki jih morajo letalske družbe spoštovati? Zakon EU o pravicah potnikov velja za vse države članice, vključno s Slovenijo. To pomeni, da v primeru, da ima potnik težave z letom (več kot 3 ure zamude, odpoved ali preveč rezervacij), zaradi katerih se ne more vkrcati na let, lahko prejme denarno nadomestilo. Zakon se uporablja, če oseba potuje s katerega koli letališča v EU ali iz nje in če prispe na katero koli letališče v EU s prevoznikom iz EU, vključno z Islandijo, Norveško in Švico.

Vaše pravice kot potnik

Letalske družbe so dolžne svoje potnike seznaniti z njihovimi pravicami in razlogi za težavo. Žal večini podjetij to ni v interesu, zato so potniki zelo pogosto prikrajšani za svoje pravice. Potnikom so na voljo boni za brezplačen obrok ali pijačo ter morebitno plačano prenočišče v primeru odpovedi ali večjih zamud. Druge pravice potnikov pogosto niso niti omenjene.

Menimo, da državljani, še posebej v novih državah članicah EU, kot je Slovenija, niso dovolj seznanjeni s pravicami, ki jih imajo, in njihovim pomenom ter posledično ostajajo izključeni iz denarnih ugodnosti, do katerih so upravičeni.

Ali ste vedeli, da lahko prejmete denarno nadomestilo v višini do 600 EUR?

Če vam zavrnejo pravico do vkrcanja, ker je vaš let odpovedan ali ima na končni destinaciji več kot 3 ure zamude, lahko prejmete odškodnino v višini od 250 do 600 EUR, odvisno od dolžine leta.

Za lete znotraj EU:

  • do 1500 km ali manj – 250 EUR
  • več kot 1500 km – 400 EUR

Med letališčem v EU in letališčem zunaj EU (s podjetjem iz EU):

  • 1500 km ali manj – 250 EUR
  • 1500 – 3500 km – 400 EUR
  • več kot 3500 km – 600 EUR

Kdaj niste upravičeni do odškodnine?

  • Če je let odpovedan zaradi vremena ali stavke
  • Če ste o tem obveščeni 2 tedna pred predvidenim letom
  • Če vam je bil ponujen nadomestni let na isto destinacijo z zaporedjem letov, podobnim prvotnemu
  • Če ste prostovoljno vzeli nadomestni let v primeru prezasedenosti

Kako dobim svoje nadomestilo?

Če ste imeli težave z letom in želite svojo odškodnino, morate izpolniti pritožbeni obrazec vaše letalske družbe in jim ga poslati v 3 letih od dneva načrtovanega leta. Če nimate časa ali pa se vam preprosto ne da ukvarjati s tem, so na voljo tudi mediatorji, kot sta AirHelp ali Compensair, ki za vas uredijo tovrstne pritožbe. V primeru pozitivnega izida vam od odškodnine, ki vam jo je treba plačati, vzamejo provizijo, v primeru negativnega izida pa vam ne zaračunajo ničesar.

Kakšne so moje pravice, če mi zavrnejo vkrcanje?

Letalska družba mora najprej poiskati prostovoljce, ki bi se odpovedali rezervaciji v zameno za določene ugodnosti. Poleg tega mora podjetje prostovoljcem ponuditi izbiro med popolnim povračilom in spremembo poti. Če se ne najde zadostno število prostovoljcev, vam lahko družba proti vaši volji zavrne vkrcanje. V tem primeru vam pripada odškodnina od 250 do 600 evrov, v primeru, da vam prevoznik ponudi nadomestni let, pa vam pripada odškodnina od 125 do 300 evrov. Odločite se lahko tudi za vračilo vozovnice in let do kraja, kjer ste začeli potovanje ali alternativno pot do končnega cilja. Prav tako imate pravico, da za vas poskrbi letalski prevoznik.

Kakšne so moje pravice v primeru odpovedi leta?

Pravico imate do enake odškodnine, kot če bi vam zavrnili vkrcanje. Te pravice nimate, če ste bili o odpovedi obveščeni vsaj 14 dni pred letom, če vam je bila ponujena spremenjena linija s podobnim voznim redom ali če letalska družba dokaže, da je bila odpoved leta posledica izrednih okoliščin, kot je slabo vreme.

Kakšne so moje pravice v primeru težav s prtljago?

Če se vaša prtljaga izgubi, poškoduje ali zamuja, ste upravičeni do odškodnine v višini do 1220 evrov. Vendar pa letalski prevoznik ni odgovoren, če je sprejel vse razumne ukrepe, da bi se izognil škodi ali, če teh ukrepov ni bilo mogoče izvesti.

Kaj storiti?

  • Izgubljeno ali poškodovano prtljago prijavite takoj na letališču.
  • Vložite pisno pritožbo pri letalski družbi v sedmih dneh po prejemu prtljage. Za zamudo dostavljeno prtljago je to obdobje največ 21 dni.

Ali sem zaščiten tudi, ko potujem z drugimi vrstami prometa, ne samo z letalom?

Da, zakonodaja EU vas ščiti tudi, ko potujete z vlakom, avtobusom ali ladjo. Imate pravico do informacij in pomoči pred in med potovanjem. V primeru odpovedi ali zamude imate pravico do spremembe poti ali vračila denarja in odškodnine. Pravice potnikov v železniškem prometu veljajo za vse storitve mednarodnega železniškega prevoza v EU; pravice potnikov v avtobusnem prometu veljajo za dolge razdalje (npr. daljše od 250 km); pravice potnikov v ladijskem prometu veljajo pri potovanju po morju in kopenskih vodnih poteh.

Nasveti za pametno potovanje

  1. Zahtevajte informacije o svojih pravicah: letalska družba vas mora obvestiti o vaših pravicah, ko gre kaj narobe na letališču.
  2. Vložite pritožbo, če so bile vaše pravice kršene: najprej se obrnite na letalsko družbo. Za odškodnino ali vračilo uporabite obrazec EU za pritožbe. Na voljo je v vseh evropskih jezikih. Če z njihovim odgovorom niste zadovoljni, lahko pošljete pritožbo na Javna agencija za civilno letalstvo Republike Slovenije.
  3. Hranite račune: če imate kakršne koli stroške zaradi zamud ali odpovedi leta, shranite potrdila in njihove kopije pošljite letalskemu prevozniku skupaj s pritožbo.

Kaj storiti?

  • Izgubljeno ali poškodovano prtljago prijavite takoj na letališču.
  • Vložite pisno pritožbo pri letalski družbi v sedmih dneh po prejemu prtljage. Za zamudo dostavljeno prtljago je to obdobje največ 21 dni.

Ali sem zaščiten tudi, ko potujem z drugimi vrstami prometa, ne samo z letalom?

Da, zakonodaja EU vas ščiti tudi, ko potujete z vlakom, avtobusom ali ladjo. Imate pravico do informacij in pomoči pred in med potovanjem. V primeru odpovedi ali zamude imate pravico do spremembe poti ali vračila denarja in odškodnine. Pravice potnikov v železniškem prometu veljajo za vse storitve mednarodnega železniškega prevoza v EU; pravice potnikov v avtobusnem prometu veljajo za dolge razdalje (npr. daljše od 250 km); pravice potnikov v ladijskem prometu veljajo pri potovanju po morju in kopenskih vodnih poteh.

Nasveti za pametno potovanje

  1. Zahtevajte informacije o svojih pravicah: letalska družba vas mora obvestiti o vaših pravicah, ko gre kaj narobe na letališču.
  2. Vložite pritožbo, če so bile vaše pravice kršene: najprej se obrnite na letalsko družbo. Za odškodnino ali vračilo uporabite obrazec EU za pritožbe. Na voljo je v vseh evropskih jezikih. Če z njihovim odgovorom niste zadovoljni, lahko pošljete pritožbo na Javna agencija za civilno letalstvo Republike Slovenije.
  3. Hranite račune: če imate kakršne koli stroške zaradi zamud ali odpovedi leta, shranite potrdila in njihove kopije pošljite letalskemu prevozniku skupaj s pritožbo.

    Proceed Booking